venetie.reismee.nl

Venetie 13-3/15-3 2018

Hierbij mijn reisverslag. Een korte trip maar ik heb een ontzettend mooie tijd gehad hier. Gisteren ben ik aangekomen, ik denk ook in kilo's maar nadat ik uiteraard wederom te laat was bij de gate, was er voor mij geen ruimte meer in de cabine omdat deze al vol was. Mijn kleine koffer moest dus het ruim in. Ja ik mocht zelf wel in de cabine.

Aangekomen op het Marco Polo vliegveld, was het zoeken naar een boot. Want het eiland Murano is alleen te bereiken per boot… maar achter een paar Nederlanders aan die ook een boot zochten, Ik liep toch een beetje verdwaasd rond maar dat had meer te maken met het feit dat dit een romantisch reisje had moeten zijn. Na bijna de tweede dag kan ik zeggen dat ik een geweldige ervaring hebt gehad hier. Wat is Venetië mooi, helemaal als het nog niet zo toeristisch is. En het weer was perfect, ik kon gewoon in een vestje buiten zitten op het terras. Het was eigenlijk een grote attractie hier. Maar even vanaf mijn eiland naar Venetië, wat ook een eiland is, dat zit er niet in. Je bent een uur onderweg van het ene eiland naar het andere eiland. Maar ook de boottocht is fantastisch want je ziet een heleboel mooie gebouwen.

En het was nog een hele uitdaging om een kaartje te bemachtigen, voordat je de boot op kan. Geen idee waar je zoiets haalt. Het is niet zo dat je die bij de halte zelf kunt kopen. En daar liep ik weer achter een stel Engelsen aan die ook een kaartje moesten hebben. Die waren duidelijk wat meer thuis op dit eiland. Gewoon bij de plaatselijke tijdschriftenhandel.

Je moet zelf je kaartjes scannen, dat lijkt heel eenvoudig. Maar je raadt het al. Mijn kaartje werd niet gescand. Dus dan gaan de deurtjes ook niet open. En ik vond een groene knop daar stond oké op. Daar heb ik op gedrukt en toen gingen de poortjes open. Dus onthoud deze tip.

Ik heb nog nooit zoveel mooie gebouwen bij elkaar gezien, en als architectuurfreak kan je je hart opha

Len hier. Murano waar ik zit dus, staat bekend om de glasfabriek. Het blazen van prachtige sculpturen. Ja je moet er van houden klopt. Maar ik vond dat ik toch iets moest kopen. Die foto volgt nog want ze hebben het heel goed ingepakt en dan hoop ik dat het heel overkomt.

Ongeveer elke bewoner heeft hier een boot, er is geen vervoer, je ziet geen fietsen geen auto geen bussen helemaal niets. Alleen maar wandelaars en boten, heel veel boten.

De gondel viel me een beetje tegen het zijn wel hele mooie boten maar ik vond het een beetje zielig overkomen om in mijn eentje daar in te gaan zitten .

Ik ben verbrand in de zon en in Nederland gaat het weer vriezen.

Reacties

Reacties

Maarten

Lekker hoor, geniet van al het moois.

Agnes

Gezellig om even te horen hoe je je vermaakt daar. Goed idee van je om je verhaal op deze manier te delen dan reis je toch niet helemaal alleen ?. Van mij mogen er ook nog wel wat foto's doorkomen hoewel ik wel watertandend naar die besneeuwde bergen heb zitten kijken.... mij hadden ze er daar al uit mogen gooien? Veel plezier nog en ik ben benieuwd naar het glas van Murano. Laat me raden....een wijnglas???

Loes

Wat gezellig om je verhalen te lezen! Geniet van Venetië!!

Martina

Foto’s volgen nog maar staat op een sd kaartje.....

Rina

Hoe weet je het toch weer te presteren om als eerste op de luchthaven te zijn van alle mensen op jouw vlucht en toch als allerlaatste bij de gate en het vliegtuig. Ik vind dat op zich al een knappe prestatie.
Maar als ik je verslag lees geniet je gelukkig optimaal en dat verdien je als geen ander! Ben blij dat je het toch gedaan hebt.....

Ik ben ook heel benieuwd naar de overige verhalen die (nog) niet het reisverslag gehaald hebben!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!